RESURSE INTERACTIVE GRATUITE PENTRU UZ DIDACTIC

30.09.2008

Muzeul National de Geologie

Muzeul National de Geologie anunta inceperea, din luna octombrie, a activitatilor educationale si de timp liber adresate scolarilor si prescolarilor.

"Ocolul Pământului în opt luni" la Muzeul Naţional de Geologie

Muzeul Naţional de Geologie demarează în luna octombrie un nou proiect şcolar "Ocolul Pământului în opt luni" adresat claselor din ciclul primar. Proiectul Ocolul Pământului în opt luni presupune o familiarizare rapidă şi eficientă a elevilor din cliclul primar cu noţiuni elementare despre ştiinţele naturii.

Astfel, pe parcursul celor opt luni în care se va derula acest proiect, elevii participanţi vor face cunoştinţă cu „mecanismele de funcţionare” al planetei Pământ, vor învăţa să “citească” şi să interpreteze o hartă plecând de la propriile cunoştiinţe, vor afla ce sunt continentele şi oceanele după care, la fiecare lecţie, vor poposi pe un continent şi vor afla informaţii despre: poziţia geografică, formele de relief, clima, vegetaţia, apele, fosilele şi resursele naturale ale continentului respectiv.

Proiectul este structurat în opt lecţii şi conceput dintr-o parte teoretică, o parte aplicativă şi o parte dedicată temelor. Lecţiile se vor desfăşura sub forma unei călătorii virtuale în jurul fiecărui continent cu discuţii asupra aspectelor care le particularizează.
Partea teoretică îşi propune definirea şi explicarea unor noţiuni ştiinţifice într-un limbaj familiar precum şi îndrumarea “curiozităţii” copiilor spre sursele directe de informare (dicţionare, enciclopedii etc). Partea aplicativă a proiectului presupune fixarea cunoştinţelor într-o manieră ludică. Folosind culorile, foarfecele şi plastilina, copiii vor realiza la fiecare întâlnire o fişă de continent astfel încât la finalul proiectului vor avea un Atlas ilustrat făcut de ei înşişi care să conţină: harta lumii, harta fiecărui continent şi ilustraţii ale elementelor definitorii fiecărui continent. Partea a treia a proiectului o reprezintă temele, care au ca bază informaţiile prezentate în timpul lecţiei şi care recurg la imaginaţia copiilor, astfel încât ei să poată realiza un „plan de valorificare” a continentului respectiv din propria lor perspectivă.www.geology.ro.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu