Elevii vor fi testati la inceputul anului scolar pe baza unor subiecte formulate la nivel national, rezultatele testelor reprezentand un punct de plecare pentru evaluarea ulterioara, interna si externa, potrivit unui proiect la Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului, lansat in dezbatere publica.
Schimbarea modului actual de evaluare va presupune modificari concomitente si in celelalte componente ale sistemului educational: managementul unitatilor de invatamant, salarizare diferentiata, rolul si structura inspectoratelor scolare si ale consiliilor de administratie, accesul la gradele didactice. Potrivit proiectului in sistemul de evaluare, responsabilitatea va reveni directorului, dar nu si puterea de decizie, deoarece "reformarea evaluarii presupune atribuirea deciziei celui care are si responsabilitatea".
"Evaluarea cadrelor didactice trebuie sa tina seama nu numai de identitatea profesionala a evaluatului, ci si de cea a evaluatorilor. Pentru ca in evaluare intervin mai multi evaluatori, coordonarea interventiilor si interpretarea rezultatelor trebuie sa fie atributul directorului. Consiliul de administratie va incheia un contract cu directorul, in care vor fi stipulate atributiile acestuia pe perioada mandatului", precizeaza MECT.
http://www.scribd.com/doc/8075659/Criterii-Si-Principii-Evaluare
RESURSE INTERACTIVE GRATUITE PENTRU UZ DIDACTIC
17.11.2008
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu