
http://www.hermitagemuseum.org/html_En/index.html
RESURSE INTERACTIVE GRATUITE PENTRU UZ DIDACTIC
Ce citeau romanii acum 68 de ani? |
|
Pavilioane din Palatul regal pentru universitari |
Majestatea Sa Regele Mihai I a dispus sa se puna la dispozitia tineretului universitar roman, trei pavilioane din locuintele Palatului Regal, din Splaiul Independentei. Inaltul gest Regal constituie cea mai buna dovada a perfectei sincronizari, de suflu romanesc intre Rege si Natiune(continuare) |
"Ocolul Pământului în opt luni" la Muzeul Naţional de Geologie
Muzeul Naţional de Geologie demarează în luna octombrie un nou proiect şcolar "Ocolul Pământului în opt luni" adresat claselor din ciclul primar. Proiectul Ocolul Pământului în opt luni presupune o familiarizare rapidă şi eficientă a elevilor din cliclul primar cu noţiuni elementare despre ştiinţele naturii.
Astfel, pe parcursul celor opt luni în care se va derula acest proiect, elevii participanţi vor face cunoştinţă cu „mecanismele de funcţionare” al planetei Pământ, vor învăţa să “citească” şi să interpreteze o hartă plecând de la propriile cunoştiinţe, vor afla ce sunt continentele şi oceanele după care, la fiecare lecţie, vor poposi pe un continent şi vor afla informaţii despre: poziţia geografică, formele de relief, clima, vegetaţia, apele, fosilele şi resursele naturale ale continentului respectiv.
Proiectul este structurat în opt lecţii şi conceput dintr-o parte teoretică, o parte aplicativă şi o parte dedicată temelor. Lecţiile se vor desfăşura sub forma unei călătorii virtuale în jurul fiecărui continent cu discuţii asupra aspectelor care le particularizează.
Partea teoretică îşi propune definirea şi explicarea unor noţiuni ştiinţifice într-un limbaj familiar precum şi îndrumarea “curiozităţii” copiilor spre sursele directe de informare (dicţionare, enciclopedii etc). Partea aplicativă a proiectului presupune fixarea cunoştinţelor într-o manieră ludică. Folosind culorile, foarfecele şi plastilina, copiii vor realiza la fiecare întâlnire o fişă de continent astfel încât la finalul proiectului vor avea un Atlas ilustrat făcut de ei înşişi care să conţină: harta lumii, harta fiecărui continent şi ilustraţii ale elementelor definitorii fiecărui continent. Partea a treia a proiectului o reprezintă temele, care au ca bază informaţiile prezentate în timpul lecţiei şi care recurg la imaginaţia copiilor, astfel încât ei să poată realiza un „plan de valorificare” a continentului respectiv din propria lor perspectivă.www.geology.ro.
Worldmapper is a collection of world maps, where territories are re-sized on each map according to the subject of interest.
There are now nearly 600 maps. Maps 1-366 are also available as PDF posters. Use the menu above to find a map of interest.
http://www.worldmapper.org/index.htmlThe world’s growing acceptance of the real threat of climate change, for instance, has created potential for conservation partnerships with the private and public sectors at a level unimagined before. Emerging carbon markets and “natural capital” investments, for example, could help shepherd the substantial resources needed to safeguard tropical forests around the world. Conservation is moving from the sidelines of global priorities to the world stage, as the intricate connections between environmental health, natural diversity, our economies and human well-being are better understood.(continuare)
http://www.nature.org/multimedia/features/ff_coral.html